20 Nisan 2017 Perşembe

Yaza Hazırlık

Eveeeeet, havalar ısınmaya başladı. Güneşi hissetmek, herşeyi bir kenara bırakın insanın kendini daha mutlu hissetmesine neden olur. Bununla birlikte kalın kış giysilerinden kurtulmanın ve daha ince - renkli kıyafetler giyinmeye başlamanın zamanı da geldi demektir.
Bütün kış ısınmak için hem kalın giysiler giydik hem de kalorisi yüksek besinler tükettik. Kışın kalın kıyafetlerin içinde eğer kilo aldıysak bunu saklayabildik. Peki yaz gelince ne olacak? Şimdiden kıyafetlerin içinde daha iyi görünmek için kilo vermenin yollarını aramaya başladık bile. İlkbahar - Yaz mevsimi diyet yapmak için ideal bir zamandır. Nedeni ise  metabolizma daha hızlı çalışmaya başlar ve bu da kilo kaybına yardımcı olur. Burada dikkat edilecek nokta, sağlıksız yöntemlere başvurmamaktır. Nedeni ise bu tür yöntemleri kullanmanın ileri yaşlarda farklı sağlık sorunlarına zemin hazırlamasıdır. Amacınız kısa zamanda kilo kaybı değil, verilen kiloyu geri almamak olmalıdır. Buna ulaşabilmek için emek vermek ve yeterli zaman  ayırmak gerekir.

Peki ideal kiloya ulaşmak için gerekli süre ne olmalıdır?

Haftada 0,5-1kg. kilo kaybı ideal olanıdır. Burada önemli olan kaybedilen kilonun vücuttaki yağ kitlesinden olmasıdır. Bu yüzden size özel hazırlanan diyete alışmak için zaman ayırmalı ve kilo vermek için acele etmemeniz gerekmektedir. Unutulmaması gereken önemli nokta; hızlı verilen kilo hızlı bir şekilde ve daha fazlasıyla geri gelecektir.

Karar verdiniz, peki nasıl bir yol izlemelisiniz?

1- Öncelikle diyete başlamak için kararlılık şart. Bu noktada bir tavsiye: diyet yapmaya başladığınızı etrafınızdaki kişilere söylemeyiniz. Sizi yoldan çıkarmak isteyenler ya da yaptığınız diyet hakkında ilginç yorumlar  yapanlar olacaktır. Unutmayın herkesin “diyet yapmak” konusunda değişik bilgileri vardır. Genelde bu bilgilerin doğruluğuna kuşku ile yaklaşmak gerekir.

2- Diyete başlamadan bir doktor kontrolü şart. Kilo almanın ya da kilo vermede zorluk çekmenin altında bir sağlık sorunu olabilir. Eğer bir ilaç kullanmanız gerekecekse bunu size ancak ve ancak doktorununuz söylemelidir. Kilo kaybı için kulaktan dolma bilgiler ile ilaç kullanımı farklı sağlık sorunlara zemin hazırlayabilir.

3- Doktor kontrolü tamam, sıra bir diyetisyene gitmeye geldi. Aman dikkat! Gittiğiniz kişinin bir diyetisyen olduğundan emin olunuz. Çünkü yapılacak yanlış bir beslenme planı ileride daha büyük sıkıntılara yol açabilir.

4- Sıra diyetisyen tarafından kişiye özel bir beslenme planı düzenlenmesine geldi. “Kişiye özel “ne demek diye sorarsanız; cinsiyet, yaş, sağlık durumu ve fiziksel aktivite durmununa göre beslenmenin düzenlenmesidir.

5- Diyet yaparken dönem dönem kilo kaybı yavaşlayabilir ya da durabilir. Bu durumda yapılacak en doğru şey pes etmeden diyetinize devam etmektir.

6- Diyetiniz yaparken ek olarak yapılacak en iyi şey düzenli bir egzersiz programı uygulamak olacaktır. Unutmayın, vücut tipinize uygun size özel bir program hazırlayabilecek konusunda uzman birinden yardım almanız en doğrusu olacaktır.

7- Artık herşey tamam. Asla vazgeçmek yok. BAŞARILAR!

Diyet yaparken bazı öneriler;

1- Diyetisyeninizin kontrolü dışında tartılmayınız. Kilonuz başka bir tartıda farkı çıkabilir ve bu durum sizin motivasyonunuzu olumsuz yönde etkileyebilir.

2- Diyet yaparken amaç vücut yağ kitlesinden kayıp olmasıdır. Bunun için kesinlikle size verilen programdaki besinlerin miktarları azaltmayınız.

3- Diyet yaparken hep olumlu düşünmek gerekir, özellikle  kilo kaybının az olduğu durumlarda. 

4- Gözünüze az görünen kilo kaybını o kiloyu almışta olabilirdim diye düşünün.

5- Kilo verip almak istediğiniz bir kıfayet varsa arada bir çıkarıp ona bakın. Diyetinize devam etmek için  motivasyonunuz artacaktır.

6- İdeal kiloda olduğunuz bir fotoğrafınızı bulup sürekli görebileceğiniz bir yere koyun ve gece yatarken kendinizi o kiloda düşünüp yatın.

7- Diyet yaparken bir öğün ya da bir gün diyetinizin dışına çıkmış olabilirsiniz. Böyle bir durumda en iyi davranış şekli hiçbir şey olmamış gibi kaldığınız yerden diyetinize devam etmektedir.